Analiză | Sondajele organizate în campania electorală pe banii europenilor au favorizat PAS

Sondajele organizate în timpul campaniei electorale de către organizațiile care primesc finanțări din Occident au favorizat PAS și au prezentat cele mai eronate date. Sociologul român Doru Petruți a analizat cifrele și a ajuns la concluzia că sondajele care au oferit sistematic cele mai mari estimări pentru PAS au fost cele realizate în formula IPP & WhatchDog & CBS-AXA.

“Inclusiv sondajul realizat în ziua votului, sondaj care teoretic trebuia să fie cel mai precis sondaj pentru că a fost realizat pe 11 iulie și a avut cel mai mare volum de eșantion, acest sondaj a oferit PAS un scor cu 8.6% mai mare decât rezultatul înregistrat de acest partid pe teritoriul Republicii Moldova”, scrie Doru Petruți.

Totodată, din tabelul prezentat de Petruți observăm că aceleași organizații IPP & WhatchDog & CBS-AXA au defavorizat Blocul Electoral al Comuniștilor și Socialiștilor. Astfel, în ziua alegerilor, organizațiile plătite de UE și SUA au diminuat considerabil șansele Blocului, oferindu-le un scor de doar 23,1%, cu 8,2 p.p. mai puțin decât a obținut în realitate.