Chişinău
1C
Cer acoperit
Umiditate: 100%
Vânt: 4km/h Variable
Presiunea: 1023

Cine sunt proprietarii posturilor de televiziune și de radio din țara noastră

sursa foto: moldova.org

Intrarea în vigoare a noilor modificări a Codului Audiovizualului îi obligă pe radiodifuzorii privaţi să declare cine sunt adevăraţii proprietari ai posturilor. Astfel, potrivit portalului anticorupție.md cele patru televiziuni sunt Publika TV, Prime TV, Canal 2 şi Canal 3, precum și  posturile de radio - Publika FM, Muz FM şi Maestro FM, aparțin firmelor General Media Group Corp. şi respectiv Radio Media Group Inc.

Firmele aparțin lui Vladimir Plahotniuc și au fost fondate la 10 noiembrie, termenul-limită când trebuiau să fie depuse declaraţiile cu privire la transparenţă în mass-media. În aceeaşi zi au fost depuse şi cererile de cesionare. În cazul ambelor, omul de afaceri deţine cota de 100%. Companiile au acelaşi sediu: strada Ghioceilor 1 din Chişinău (pe teritoriul complexului Moldexpo - n.r.), acolo unde se află televiziunile şi posturile de radio.

General Media Group Corp. este administrată de Petru Jelihovschi. Capitalul social subscris este de 42 de milioane de lei. Radio Media Group Inc. este administrată de Victoria Bucătaru, capitalul social subscris al firmei fiind de cinci milioane de lei. 

Totodată, potrivit site-ului infomoldova.net, politicianul Chiril Lucinschi, deputat PLDM deține două televiziuni și trei companii de publicitate pe care le deține sau are importante cote părți deputatul PLDM Chiril Lucinschi. Acesta deține posturile de televiziune TV7 și TNT Moldova, precum și companiile de publicitate Intra Assets SRL, Media Alianța SRL și 50% din Alkasar Media Services SRL. Chiril Lucinschi a deținut în fostul legislativ și președinția comisiei parlamentare care se ocupa inclusiv de domeniul mass-media.

Despre postul de televiziune Jurnal TV și cel de radio Jurnal FM se cunoaște demult că sunt finanțate direct de Victor și Viorel Țopa, cei care se ascund în Germania, după ce au fost condamnați definitiv în Republica Moldova pentru șantaj și delapidări de la Banca de Economii.

Despre postul de radio Vocea Basarabiei și TV Vocea Basarabiei, se vehiculează că ar fi controlate de Vlad Filat, la fel ca TV N4 și radio Național FM, însă nu există dovezi oficiale în acest sens.

Potrivit presei și primarul de Orhei Ilan Shor ar deține două posturi de televiziune – Eu TV și Alt TV.

Chișinău, Republica Moldova
Miron Costin 13/7

Telefon: +373 060903311

Email: [email protected]

Click Me

Contact

Reproducerea totală sau parțială a materialelor este permisă numai cu acordul expres al Today.md.