Chişinău
19C
Cer senin
Umiditate: 88%
Vânt: 7km/h West
Presiunea: 1012

Rușii îi trimit pe belaruși la „ziua de naștere” a agenției „Sputnik Moldova”

sursa foto: sputnikmoldova.md

Mai mulți emisari din Federația Rusă au renunțat la participarea la aniversarea a doi ani de activitate a agenției „Sputnik Moldova”, care este parte componentă a media-holdingului „RIA Novosti”. Surse informate au confirmat că la evenimentele consacrate acestei aniversări erau planificați să sosească manageri de top ai holdingului „Sputnik”, printre care Galina Kojina (prim vice-director al RIA Novosti), Andrei Blagodarenco (director al direcției centrelor multimedia al radioului Sputnik, responsabil de țările Baltice și CSI) și Alexandra Sodova (șef a direcției resurse umane RIA Novosti), notează hotnews.md.

Pe ultima sută de metri delegația vizată a anulat vizita pe motive birocratice, realitatea fiind frica emisarilor holdingului de propagandă a Kremlinului față de poziția recentă a guvernării Republicii Moldova exprimată atît prin expulzările diplomaților Ambasadei FR, cît și prin înaintarea proiectelor legislative de combatere a propagandei străine.

În schimb, „misiunea” dirijorilor operațiunilor informaționale (și informative) pe teritoriul RM a fost cu succes preluată de „colegii” din Belarus – la eveniment a sosit o delegație a „Sputnik Belarus” în frunte cu Andrei Caciura. Ultimul, de fapt este descendent al structurii KGB Belarus, ocupînd pînă în 2014 funcția de șef al centrului de presă. Este Remarcabil că numirea lui Andrei Caciura (fost ofițer a serviciilor speciale a Belarus) în funcție de conducător a porta-vocii mediatice a Kremlinului a trezit nemulțumiri și în societatea belorusă, care reacționează destul de acid la încercările Rusiei de a se impune în calitate de „frate mai mare”. De menționat că în aprilie 2015 presa din Belorus a scris despre lansarea de către Moscova a unui hab media “Russia Today” în Belarus - Sputnik, condusă la Minsk de Andrei Caciura, organizație din care fac parte jurnaliști de la agenția de presă rusă Interfax, de la centru de informare și relații publice al KGB, de la altă agenție importantă de la Moscova - RIA Novosti, și de la canalul TV “Rossia”.  Russia Today este condusă de unul din mai scandaloși jurnaliști de propagandă de la Kremlin, Dmitrii Kiseleov. 

În consecință, acțiunile guvernării de la Chișinău impun emisarii Kremlinului de a utiliza „frații mai mici” din Belarus, întrebarea este dacă aceștia vor permite să fie utilizați…
 


Contact

Reproducerea totală sau parțială a materialelor este permisă numai cu acordul expres al Today.md.