Directorul Parcului de Autobuze explică de ce este mai fezabilă asamblarea autobuzelor, decât a troleibuzelor

chisinau.md

Parcul Urban de Autobuze este într-o stare extrem de proastă, iar anul acesta urmează să fie scoase din utilizare 17 unități de transport, a afirmat vicedirectorul instituției municipale, Vitalie Copaci, în timpul unei vizite de inspecție a viceprimarului Victor Chironda.

Copaci spune că asamblarea de autobuze noi este un lucru fezabil.

Există un sector de producție la întreprindere, trebuie reabilitat, echipament actualizat în acesta. Angajații flotei de autobuze și noii angajați care vor fi implicați în asamblarea autobuzelor vor fi instruiți la uzina MAZ”.

La rândul său, directorul interimar al Parcului de Autobuze din Chișinău, Ghenadie Zadeseneț, a menționat că procesul de asamblare a autobuzelor este mai simplu decât cel al troleibuzelor.

Timp de 10 ani am fost angajat într-un proiect de asamblare a troleibuzelor în Administrația Transportului Electric. În cei 9 ani de la începerea asamblării directe, au fost produse 167 troleibuze, 20-25 de unități pe an. În ceea ce privește asamblarea autobuzelor, în configurația planificată vom putea colecta 5-6 unități lunar. Pentru a asambla 5 troleibuze autonome, este nevoie de cel puțin 3 luni, acest lucru se datorează complexității procesului. Chișinăul are nevoie de autobuze deja ieri, a spus acesta.

Viceprimarul Chironda spune că troleibuzele nu poate să ajungă acolo unde pot autobuzele, întrucât transportului electric îi trebuie și stații de încărcare a bateriilor. În timp ce autobuzele pot fi alimentate la orice stație PECO.

Nu există orașe în lume unde există doar transport electric. Autobuzele pe diesel sunt un tip de transport încă la care nu putem să renunță”, a conchis Chironda.

Amintim că membrii Consiliului Municipal Chișinău, consilierii din parte Platformei DA, PAS și PL nu au votat proiectul de hotărâre, prin care se iniția discuțiile cu privire la importul a 100 de autobuze din Belarus.